Vol. 11 No. 1 (2020): Revista Cambios y Permanencias
DOSSIER VIII ENCUENTRO INTERNACIONAL DE HISTORIA ORAL Y MEMORIAS

Collective memory's rebuilding at Lerma-Bolivar's town, Cauca. Pedagogical and community experiences for peace rebuilding. Knitting memory and building peace at Lerma-Cauca

María Paula Mellizo Camacho
Universidad Pedagógica Nacional
Bio

Published 2020-06-30

Keywords

  • Collective memory,
  • community organization,
  • rural educators

How to Cite

Mellizo Camacho, M. P. (2020). Collective memory’s rebuilding at Lerma-Bolivar’s town, Cauca. Pedagogical and community experiences for peace rebuilding. Knitting memory and building peace at Lerma-Cauca. Cambios Y Permanencias, 11(1), 994–1008. Retrieved from https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistacyp/article/view/11104

Abstract

In this article I will get on my pedagogical and investigative experience at Lerma's town located in Cauca. There, we worked from the basis of a memory school including memory's collective rebuilding by rescuing individuals' community and pedagogical efforts; and, simultaneously evidencing individuals' roles at building peace and knowledge.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Entrevista realizada a López, A. (2018). Lerma, Cauca, Colombia.

Jelin, E. (2001). ¿De qué hablamos cuando hablamos de memorias? Los trabajos de la memoria. (S.L.)

Rubio, G. (2007). Educación y memoria, desafíos y tensiones de una propuesta. Nómadas. Revista crítica de ciencias sociales y jurídicas.

Sacavino, S. (2014). Pedagogía de la memoria y educación para el “nunca más” para la construcción de la democracia. Río de Janeiro, Brasil: Pontificia Universidad Católica de Río de Janeiro.