Vol. 12 No. 1 (2021): Revista Cambios y Permanencias
Arte y Letras

Discomposing, Recomposing: The Fragment and the Collage in Latin America

Christoph Singler
Leibniz University Hannover
Bio

Published 2021-06-30

How to Cite

Singler, C. (2021). Discomposing, Recomposing: The Fragment and the Collage in Latin America. Cambios Y Permanencias, 12(1), 455–469. Retrieved from https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistacyp/article/view/12395

Downloads

Download data is not yet available.

References

Brock, B. (1981). Die Ruine als Form der Vermittlung von Fragment und Totalität. En H. Nibbrig (Ed.), Fragment und Totalität. (pp. 124-140). Francfort, Alemania: Suhrkamp.

Consuegra, H. (2001). Elapso Tempore. Miami, EE.UU.: Universal.

Ehrenzweig, A. (1967). The Hidden Order of Art. London, England: Paladin.

Mosquera, G. (1996). El arte latinoamericano deja de serlo. Madrid, España: ARCO Latino.

Naves, R. (2001). A forma difícil: ensaios sobre arte brasileira. São Paulo, Brasil: Ed. Atica.

Richard, N. (1991). Latinoamérica y la posmodernidad. Revista de crítica cultural, 13, 15-19.

Waldman, D. (1992). Collage, assemblage, and the found object. New York, EE.UU.: Abrams.