Vol. 12 No. 1 (2021): Revista Cambios y Permanencias
Artículos

From practice to theory: three moments of methodology for visual poetics research

Sandra Rey
Universidad Federal de Rio Grande do Sul
Bio
Leonardo Caballero Piza
Universidad Industrial de Santander
Bio

Published 2021-06-30

Keywords

  • methodology of research,
  • poetics,
  • process,
  • institution,
  • work of art

How to Cite

Rey, S., & Caballero Piza, L. (2021). From practice to theory: three moments of methodology for visual poetics research. Cambios Y Permanencias, 12(1), 900–919. Retrieved from https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistacyp/article/view/12411

Abstract

This article intends to approach some questions concerning research in visual poetics, assuming that this modality of research and its specificities refer to methodological problems not comparable to those of other research areas.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cabanne, P. (1987). Marcel Duchamp: engenheiro do tempo perdido. São Paulo, Brasil: Perspectiva.

Conche, M. (1986). Heráclie: Fragments. Paris, Francia: PUF.

Deleuze, G. (1969). Logique du sens. Paris, Francia: Editions de minuit.

Heidegger, M. (1976). El Origen de la Obra de Arte. Santiago, Chile: Ediciones del Departamento de Estudios Humanísticos de la Universidad de Chile.

Kandinsky, W. (1989). Du spirituel dans l’art et dan la peinture en particulier. París, Francia: Denoèl.

Klee, P. (1980). La pensée créatrice, écrits sur l’art 1. París, Francia: Dessain et Tolra.

Merleau-Ponty, M. (1992). Phenoménologie de la perception. París, Francia: Gallimard.

Pareyson, L. (1991). Estética, teoria da formatividade. Petrópolis, Brasil: Vozes.

Passeron, R. (1989). Pour une philosofie de la création. París, Francia: Klincksieck.