Artículos
From practice to theory: three moments of methodology for visual poetics research
Published 2021-06-30
Keywords
- methodology of research,
- poetics,
- process,
- institution,
- work of art
How to Cite
Rey, S., & Caballero Piza, L. (2021). From practice to theory: three moments of methodology for visual poetics research. Cambios Y Permanencias, 12(1), 900–919. Retrieved from https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistacyp/article/view/12411
Abstract
This article intends to approach some questions concerning research in visual poetics, assuming that this modality of research and its specificities refer to methodological problems not comparable to those of other research areas.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Cabanne, P. (1987). Marcel Duchamp: engenheiro do tempo perdido. São Paulo, Brasil: Perspectiva.
Conche, M. (1986). Heráclie: Fragments. Paris, Francia: PUF.
Deleuze, G. (1969). Logique du sens. Paris, Francia: Editions de minuit.
Heidegger, M. (1976). El Origen de la Obra de Arte. Santiago, Chile: Ediciones del Departamento de Estudios Humanísticos de la Universidad de Chile.
Kandinsky, W. (1989). Du spirituel dans l’art et dan la peinture en particulier. París, Francia: Denoèl.
Klee, P. (1980). La pensée créatrice, écrits sur l’art 1. París, Francia: Dessain et Tolra.
Merleau-Ponty, M. (1992). Phenoménologie de la perception. París, Francia: Gallimard.
Pareyson, L. (1991). Estética, teoria da formatividade. Petrópolis, Brasil: Vozes.
Passeron, R. (1989). Pour une philosofie de la création. París, Francia: Klincksieck.
Conche, M. (1986). Heráclie: Fragments. Paris, Francia: PUF.
Deleuze, G. (1969). Logique du sens. Paris, Francia: Editions de minuit.
Heidegger, M. (1976). El Origen de la Obra de Arte. Santiago, Chile: Ediciones del Departamento de Estudios Humanísticos de la Universidad de Chile.
Kandinsky, W. (1989). Du spirituel dans l’art et dan la peinture en particulier. París, Francia: Denoèl.
Klee, P. (1980). La pensée créatrice, écrits sur l’art 1. París, Francia: Dessain et Tolra.
Merleau-Ponty, M. (1992). Phenoménologie de la perception. París, Francia: Gallimard.
Pareyson, L. (1991). Estética, teoria da formatividade. Petrópolis, Brasil: Vozes.
Passeron, R. (1989). Pour une philosofie de la création. París, Francia: Klincksieck.