Research and Innovation Articles
A-didactic situations for the theaching of axial symmetry by using cabri as a means
Published 2010-09-21
Keywords
- Reflection,
- a-didactic situation,
- Theory of Didactic Situations,
- Cabri
How to Cite
Acosta, M. E., Monroy Blanco, L. A., & Rueda Gómez, K. L. (2010). A-didactic situations for the theaching of axial symmetry by using cabri as a means. Revista Integración, Temas De matemáticas, 28(2), 173–189. Retrieved from https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistaintegracion/article/view/2174
Abstract
We present the first activity of a didactic engineering using the Theory of Didactic Situations for the design and experimentation of a-didactic situations with Cabri as ‘milieu’. The activity’s a priori and a posteriori analyses show that the interaction with the ‘milieu’ led students to the construction of intuitive knowledge about reflection.
Downloads
Download data is not yet available.
References
[1] Brousseau G., Fundamentos y métodos de la Didáctica de la Matemática. Universidad Nacional de Córdoba, Facultad de Matemática, Astronomía y Física, Serie B, Trabajos de Matemática, No. 19, versión Castellana, 1993.
[2] Castiblanco C., Urquina, H., Camargo L. & Acosta M. Pensamiento Geométrico y Tecnologías Computacionales. Ministerio de Educación Nacional, Serie documentos, Bogotá,2004.
[3] Margolinas C., La importancia de lo verdadero y lo falso en la clase de matemáticas. (Primera edición en español; Acosta M.E. y Fiallo J.E., Trabajo original: De l’importance du vrai et du faux dans la classe de mathématiques, publicado en 1993), Publicaciones UIS, 2009.
[2] Castiblanco C., Urquina, H., Camargo L. & Acosta M. Pensamiento Geométrico y Tecnologías Computacionales. Ministerio de Educación Nacional, Serie documentos, Bogotá,2004.
[3] Margolinas C., La importancia de lo verdadero y lo falso en la clase de matemáticas. (Primera edición en español; Acosta M.E. y Fiallo J.E., Trabajo original: De l’importance du vrai et du faux dans la classe de mathématiques, publicado en 1993), Publicaciones UIS, 2009.