Memory
Published 2024-11-30
Keywords
- icts,
- Academic productivity,
- planning,
- creativity,
- innovation
How to Cite
Venté Alarcón, M. F. (2024). New Knowledge in the Classroom: Collaborative Work Mediated by ICTs. Revista Docencia Universitaria, 23–26. https://doi.org/10.18273/revdu.vesp1-2024008
Copyright (c) 2024 Revista Docencia Universitaria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Abstract
This exercise developed in the classroom during the second semester of 2023 became evident through the design of a team-based blog in the Education and Society in the Digital Age course. As a result, 5 blogs designed with the Blogger tool were created by 15 students who reflected on the challenges of education in the digital age.
Downloads
Download data is not yet available.
References
- Alcívar, Y. R. C., Rodríguez, M. A. Y., & Rivas, Y. C. (2021). El uso de las TIC en el proceso de enseñanza–aprendizaje. Cuadernos de Educación y Desarrollo, 13(1).
- Álvarez, H., Arias, E., Bergamaschi, A., López, A., Noli, A., Ortiz, M., ... & Viteri, A. (2020). La educación en tiempos del coronavirus: Los sistemas educativos de América Latina y el Caribe ante COVID-19. Banco Interamericano de Desarrollo, 30.
- Arenas, M. (2020). Tendencias tecnológicas para 2021. Tecnologías de la Información y Comunicación. Interempresas.
- Ruiz-Corbella, M., & García-Gutiérrez, J. (2023). Aprendizaje-servicio: escenarios de aprendizajes éticos y cívicos (Vol. 184). Narcea Ediciones.
- VV. AA. (2021). Experiencias de innovación educativa. Tomo 5. Politécnico Grancolombiano. Recuperado de: https://www-digitaliapublishing-com.bibliotecavirtual.uis.edu.co/a/137046
- Lombana Martínez, Ó. I., Machuca Téllez, G., Florido Mosquera, H. E., & Salazar Loaiza, V. (2021). Organizaciones como comunidades que aprenden: reflexiones con enfoque de investigación, innovación e inclusión.