2024: 8th Successful Experiences in the Implementation of ICT in Teaching
Memory

New Knowledge in the Classroom: Collaborative Work Mediated by ICTs

Marciano Favian Venté Alarcón
Universidad Industrial de Santander, Colombia

Published 2024-11-30

Keywords

  • icts,
  • Academic productivity,
  • planning,
  • creativity,
  • innovation

How to Cite

Venté Alarcón, M. F. (2024). New Knowledge in the Classroom: Collaborative Work Mediated by ICTs. Revista Docencia Universitaria, 23–26. https://doi.org/10.18273/revdu.vesp1-2024008

Abstract

This exercise developed in the classroom during the second semester of 2023 became evident through the design of a team-based blog in the Education and Society in the Digital Age course. As a result, 5 blogs designed with the Blogger tool were created by 15 students who reflected on the challenges of education in the digital age.

Downloads

Download data is not yet available.

References

  1. Alcívar, Y. R. C., Rodríguez, M. A. Y., & Rivas, Y. C. (2021). El uso de las TIC en el proceso de enseñanza–aprendizaje. Cuadernos de Educación y Desarrollo, 13(1).
  2. Álvarez, H., Arias, E., Bergamaschi, A., López, A., Noli, A., Ortiz, M., ... & Viteri, A. (2020). La educación en tiempos del coronavirus: Los sistemas educativos de América Latina y el Caribe ante COVID-19. Banco Interamericano de Desarrollo, 30.
  3. Arenas, M. (2020). Tendencias tecnológicas para 2021. Tecnologías de la Información y Comunicación. Interempresas.
  4. Ruiz-Corbella, M., & García-Gutiérrez, J. (2023). Aprendizaje-servicio: escenarios de aprendizajes éticos y cívicos (Vol. 184). Narcea Ediciones.
  5. VV. AA. (2021). Experiencias de innovación educativa. Tomo 5. Politécnico Grancolombiano. Recuperado de: https://www-digitaliapublishing-com.bibliotecavirtual.uis.edu.co/a/137046
  6. Lombana Martínez, Ó. I., Machuca Téllez, G., Florido Mosquera, H. E., & Salazar Loaiza, V. (2021). Organizaciones como comunidades que aprenden: reflexiones con enfoque de investigación, innovación e inclusión.