Memory
Digital Tool for Monitoring and Evaluation of Physiotherapy Training Practices. Bucaramanga - Colombia
Published 2024-11-30
Keywords
- physiotherapy,
- information and communication technologies,
- teaching and training,
- indicator
How to Cite
Casas Sánchez, A. S., Ramirez Muñoz, P. C., & Patiño Segura, M. S. (2024). Digital Tool for Monitoring and Evaluation of Physiotherapy Training Practices. Bucaramanga - Colombia. Revista Docencia Universitaria, 41–44. https://doi.org/10.18273/revdu.vesp1-2024013
Copyright (c) 2024 Revista Docencia Universitaria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Abstract
The following study proposes the use of a digital tool for monitoring and evaluation of the Formative Practices of Physiotherapy. This tool, along with other functions, allows to fulfill the requirements for Higher Education Programs in the area of Health, in Colombia, to systematize and standardize the indicators reported by practice scenarios, and to guide students in the reporting of the activities performed in the formative practice.
Downloads
Download data is not yet available.
References
- Ministerio de Salud y Protección Social Acuerdo N 0273 de 2021 [Internet]. Oct 5, 2021 p. 1–2.
- Ministerio de Salud y Protección Social. Resolución N 3280 de 2018 [Internet]. Aug 2, 2018 p. 1–348.
- Ministerio de Salud y Protección Social. Política de Atención integral en Salud “un sistema de salud al servicio de la gente” [Internet]. Jan 7, 2016 p. 1-97
- Ministerio de Educación Nacional. Modelo de evaluación de la calidad para los escenarios de prácticas formativas en relación docencia - servicio de los programas de educación superior del área de la salud. 2021.
- Ziemendorff, S., & Krause, A. (2003). Guía de validación de materiales educativos (con enfoque en materiales de educación sanitaria). In Guía de validación de materiales educativos (con enfoque en materiales de educación sanitaria) p. 73-73.