Solidaridades caribeñas en la violenta aventura del Canal de Panamá Maryse Renaud 40-52 PDF (Español (España))
Renaud, Maryse. (2016). Relato de ceniza o La vida zarandeada de Cyparis el Superviviente de Martinica a Panamá. Madrid: Verbum, 216 p. Reseña de Gérard Brey Publicada en Les Langues Néo – Latines (Juin 2017), 381, pp. 100-102. Gérard Brey 53-55 PDF (Español (España))
The postwar period in Nicaragua and El Salvador 1990-2000. Violence and struggle for the land Verónica Rueda Estrada 56-84 PDF (Español (España))
Germán Cardozo Galué: The man, the region and the history Pablo Nigal Palmar Paz 85-102 PDF (Español (España))
Ash story: the shocked life of Cyparis the survivor from Martinique to Panama, novel by Maryse Renaud. The rural-urban exodus and the advent of modernity through colonialism and war Jesús David Osorio Mejía 103-123 PDF (Español (España))
Thinking and representing death: an approach departing from Schopenhauer, Freud, and Bauman’s contributions Hernando Escobar Vera 180-211 PDF (Español (España))
The void and the empty set in Alain Badiou’s mathematical ontology Sergio Andrés Rueda Sánchez 212-232 PDF (Español (España))
Legitimating Ideologies and Progressive Thought. The Short Life and the Ill-Fated Importance of Relativist Posttruths Hugo Celso Felipe Alberto Mansilla Ferret d’Arau 233-255 PDF (Español (España))
Militarization in Colombia and the role of the United States: A review on the Doctrine of National Security Mauricio Puentes Cala 256-277 PDF (Español (España))
The urban towns, territories in dispute before the process of urbanization. The case of the town of San Miguel Carrillo, Querétaro Lorena Erika Osorio Franco 278-305 PDF (Español (España))
The evolution of crime in relation to economic contexts in contemporary Argentina (period 1990-2015) Lucia Cid Ferreira, Matías Lorenzo Pisarello 306-336 PDF (Español (España))
Educational guidance: a look on the social representations from school counselor and his practice at school Sthephany Gisell Gamboa Vera, Cristhian David Sainea Moreno 337-378 PDF (Español (España))
The educational decentralization process in Colombia: a view from the experience the case of Peñoncito, Magdalena Eylenth Andrea Pinilla Cañón 396-414 PDF (Español (España))
Bonilla, Heraclio. (2014). Errata y el “bricolage” de la historia. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia, 248 p. Edwin Cruz Rodríguez 415-420 PDF (Español (España))
Lanteri, Ana Laura. (2015). Se hace camino al andar: Dirigencia e instituciones nacionales en la “Confederación” (Argentina, 1852- 1862). Rosario: Prohistoria Ediciones, 284 p. Maximiliano Camarda 421-423 PDF (Español (España))
Recio Morales, Oscar. (2015). Las Revoluciones Inglesas del siglo XVII y la transformación de las Islas Británicas. Madrid, España: Editorial Síntesis, 254 p. Daniela Alejandra Carrasco 424-429 PDF (Español (España))
Artículos de prensa sobre el asesinato de Alberto Pineda Vanegas Luz Helena Cordero Villamizar 444 PDF (Español (España))
Memorias Festival Internacional de Caricatura Megaminería. “No Todo Lo Que Brilla Es Oro”, San Gil – Barichara, octubre de 2017 Organización Festival Internacional de Caricatura 501 PDF (Español (España))
Memorias Festival Internacional de Caricatura Megaminería. “No Todo Lo Que Brilla Es Oro”, Cabrera, Santander. Noviembre 2 al 6 de 2017 Organización Festival Internacional de Caricatura 502 PDF (Español (España))
Conceptos sobre Megaminería y Festival Internacional de Caricatura “En defensa del territorio, el agua y la vida”. Plan desarrollo departamental, 2016-2019, “En defensa del bien común”. (Agosto 2017). Quindío – Colombia: Consejo Territori Organización Festival Internacional de Caricatura 503 PDF (Español (España))
Caricatura donada a la Revista Cambios y Permanencias por Arles Herrera "Calarcá" Arles Herrera "Calarcá" 504 PDF (Español (España))
Dossier: Interdisciplinarity in social sciences: the example of historical memory studies Iman Benchili, Yuber Hernando Rojas Ariza 505-514 Pdf (Español (España))
Dossier Interdisciplinarité en sciences sociales: l'exemple des études de mémoire historique (Version française) Iman Benchili, Yuber Hernando Rojas Ariza 515-521 PDF (Español (España))
La guerra de Castas en Península, Península, de Hernán Lara Zavala: el diálogo entre el discurso literario y el histórico Alma Alicia Piña Laynes 522-539 Pdf (Español (España))
La realidad comunicable como discurso histórico decimonónico: los indígenas mayas durante la guerra de castas en Yucatán Miriam Edith León Méndez, Emilio Rodríguez Herrera 540-569 Pdf (Español (España))
Pluriversidad: Educación superior intercultural para la descolonización de la vida Aquiles Alfredo Hervas Parra 570-594 Pdf (Español (España))
Quito in their voices and images. Approximation to its filmic correlates Wladimir Sierra Freire 596-617 Pdf (Español (España))
Urban imaginary and film narratives. Quito through the lens Sofía Luzuriaga Jaramillo 618-634 Pdf (Español (España))
Joaquim Nabuco’s memorialism. Literary resources, historical purposes Diego Alejandro Molina 635-653 Pdf (Español (España))
Interviews with political elites in research on memory: potential and challenges in the field Vitor de Angelo 654-678 Pdf (Español (España))
Lives of Democracy in Colombia: The experience of urban social organizations Adriana E. Castillo Hernández, Jeison H. Camacho Téllez 679-716 Pdf (Español (España))
From victims to survivors: the challenge of the reconstruction of historical memory in Colombia Ledis Bohórquez Farfán, Yuber Hernando Rojas Ariza, Priscyll Anctil Avoine 717-735 Pdf (Español (España))
Historical memory and cultural plurality in Mexico: a new imaginary about the "indigenous" past for a possible future Miriam Hernández Reyna 736-768 Pdf (Español (España))
Memory without borders. From the Guadalajara Case to the Argentinian Querelle : 2008-2017, Spain Iman Benchili 769-784 Pdf (Español (España))
Presentación del Dossier III Encuentro Nacional de Historia Oral y memoria: “Usos, construcciones y aportes para la paz” y II Encuentro Distrital de experiencias de Historia Oral: “Archivos, Historias de Vida, Memorias e Identidades”. Bogotá D.C. mayo 18 Fabio Castro B. 785-789 PDF (Español (España))
Teacher's life stories: Trajectories of past conflicts, political violence and school. Approach to the problem and progress of the research process. Diana Esperanza Páez Robayo 790-805 PDF (Español (España))
Human rights education from a historical memory perspective. Comparative study of Human Rights Education experiences between 4 public schools of Santiago de Chile and Bogotá Noemí Pérez Martínez 806-822 PDF (Español (España))
Violence, migrants and displaced persons. The case of Nuevo Chile neighborhood Fabio Castro B. 823-844 PDF (Español (España))
Oral history and communication: Contributions for the construction of a dialogical and critical theory of teacher pedagogy Juan Felipe Nieto Molina 845-857 PDF (Español (España))
Family photography as a tool for the reconstruction of historical memory at the Instituto Industrial Piloto Technical School: Advances and contributions of the research seedbed Casa de la Historia Pedro Gómez, Ericson Rojas, John Freddy Rojas Rangel 858-877 PDF (Español (España))
The fotonovela in the narration and teaching of neighborhood history: the south mountain of indian Nelson David Oviedo Rojas 878-909 PDF (Español (España))
(Aesth)etics of horror: images of the “dominant memory” in Colombia Alexander Aldana Bautista 910-932 PDF (Español (España))
The commissions of violence beyond the narrative: A possibility for historical memory and the politics of memory in overcoming conflicto Jessica Santamaría González 933-948 PDF (Español (España))
The relations between speech and orality: Sieges to Michel de Certeau and Jerome Bruner Edison Duván Avalos Flórez 949-963 PDF (Español (España))
The life cartoon as a resolution of school conflict Andrés Mauricio Páez Ochoa 964-979 PDF (Español (España))
The teaching of philosophy from the use of oral history Edna Rocío Cerquera Beltrán, Janneth Ríos López 980-998 PDF (Español (España))
Historical Memory and Armed Conflict: Elements for the construction of an education for peace in the Colombian school Claudia Yaneth Aponte Grisales 999-1009 PDF (Español (España))
The teaching of recent history in Colombia and school textbooks: Notes for the construction of its research field Liliana del Pilar Escobar Rincón 1010-1026 PDF (Español (España))
Contributions of oral history to the teaching of social sciences Deyanira del Pilar Daza Pérez 1027-1051 PDF (Español (España))
Voices of women and diverse women in the La Victoria Public Library Andrés Felipe Bedoya R 1052-1065 PDF (Español (España))
Of narratives and representations in the school: On account of the sex / gender system Lucia Platero Borda 1066-1084 PDF (Español (España))
From the individual memory to the reasoned and inclusive historical memory Ivonne Suárez Pinzón 1085-1108 PDF (Español (España))
Towards a pedagogy of memory, disagreement and event: The case of the memory gallery "we are protagonists of history" of the College IED Tibabuyes Universal Luis Felipe Caballero Dávila 1109-1124 PDF (Español (España))
The Place of Memory: A space for the meeting of the struggles for memory Alejandra María Portilla Arias 1125-1140 PDF (Español (España))
Legacy of an institutional identity in the school Francisco Antonio Zea de Usme – IED Marlon Arias Sánchez 1141-1156 Pdf (Español (España))
Differential subjectives within the local communities in the construction of memory Nemias Gómez Pérez 1157-1167 Pdf (Español (España))
Biolearning in the pedagogical practice of a teacher Gladys Restrepo de Zabala 1183-1201 Pdf (Español (España))
The discourses of teachers in memory processes Angélica María Valencia Murillo 1202-1216 Pdf (Español (España))
Biographic-narrative research and pedagogical knowledge of district teachers with more than 20 years of professional experience Nixon Alirio Medina Talero 1217-1233 Pdf (Español (España))